Wnioski można składać od dnia 23.07.2021 do dnia 30.09.2021 r.
Dotacja może być udzielona do wysokości 5000 zł.
O dotację udzielaną na podstawie art. 15 zze4a ustawy mogą starać się mikroprzedsiębiorcy
i mali przedsiębiorcy:
- którzy na dzień 30 września 2020 r. prowadzili działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży środków spożywczych, papierniczych i piśmienniczych na rzecz uczniów, słuchaczy lub wychowanków na terenie jednostek systemu oświaty, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, oznaczoną według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007, jako rodzaj przeważającej działalności,
w jednym z dwóch kodów:
- 47.11.Z (Sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach
z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych), albo - 47.19.Z (Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach);
- których przychód z działalności w rozumieniu przepisów podatkowych był niższy co najmniej o 40% w miesiącu wskazanym we wniosku w stosunku do przychodu uzyskanego we wrześniu 2019 r. lub we wrześniu 2020 r.
We wniosku przedsiębiorca może wskazać jeden z następujących miesięcy, w którym nastąpił spadek przychodów: listopad 2020 r., grudzień 2020 r. styczeń 2021 r., luty 2021 r. albo marzec 2021 r. Jeśli przedsiębiorca wskazał określony miesiąc w złożonym wcześniej wniosku, nie może wskazać tego samego miesiąca w kolejnym wniosku. Natomiast miesiąc, do którego przedsiębiorca porównuje spadek przychodów (wrzesień 2019 r. lub wrzesień 2020 r.) może być wskazany w więcej niż jednym wniosku. Zatem, przedsiębiorca może złożyć maksymalnie 5 wniosków o dotację w wybranym przez siebie terminie, ale nie później niż do 30 września 2021 r. (np. może złożyć wszystkie wnioski w jednym dniu).
Oceny spełnienia warunku w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej oznaczonej według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) 2007 dokonuje się na podstawie danych zawartych w rejestrze REGON w brzmieniu na dzień 30 września 2020 r. To oznacza, że zmiany przeważającego kodu PKD po tej dacie (nawet jeśli zmiana PKD obejmie dzień 30 września 2020 r.) nie będą uwzględniane.
O dotację mogą ubiegać się także ci mikroprzedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają i nigdy nie zatrudniali pracowników.
Dotacja nie może być udzielona mikroprzedsiębiorcy i małemu przedsiębiorcy, którzy na podstawie ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców zawiesili wykonywanie działalności gospodarczej na okres obejmujący dzień 30 września 2020 r. oraz dzień złożenia wniosku.
Dotację dla mikroprzedsiębiorców i małych przedsiębiorców można łączyć z innymi formami wsparcia ze środków publicznych. O dotację może więc ubiegać się podmiot, który uzyskał m.in. pożyczkę na podstawie art. 15zzd ustawy. Należy tylko pamiętać o tym, że nie można przeznaczyć dwóch lub więcej rodzajów dofinansowania ze środków publicznych na pokrycie tych samych kosztów.
Wnioski można składać wyłącznie w formie elektronicznej do urzędu właściwego ze względu na siedzibę wnioskodawcy od 23.07.2021 r. do 30.09.2021r. za pośrednictwem udostępnionego przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii elektronicznego formularza wniosku na stronie www.praca.gov.pl - Link do formularza - kliknąć ikonkę
Przed wypełnieniem wniosku prosimy o dokładne zapoznanie się z zasadami dotyczącymi udzielania dofinansowania!!!
Zasady udzielania dofinansowania.
Kompletne i prawidłowo sporządzone wnioski są rozpatrywane zgodnie z kolejnością wpływu do Urzędu do wyczerpania środków na ten cel. Wnioski zawierające braki lub błędy, będą rozpatrywane po ich uzupełnieniu lub poprawieniu.
Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotowej dotacji można uzyskać pod numerami telefonów:
(18) 448-93-11
(18) 448-92-64