Ważne: Gdy będziesz opłacać składki, skorzystasz ze zwykłego przelewu, takiego jakiego używasz do opłacania rachunków, np. za gaz czy telefon.
„Twój numer rachunku"
Z ZUSu powinieneś otrzymać indywidualny numer rachunku składkowego, będzie on zawierał numer ZUS, a także Twój indywidualny, unikalny numer (w tym Twój NIP). Na podstawie tego numeru będzie zapisywany i rozliczany wpływ na Twoim koncie. Ostatnie 10 cyfr tego numeru to Twój NIP. Na wpłacie nie obowiązku podawania żadnych dodatkowych danych np. numeru REGON, PESEL, czy też okresu albo tytułu wpłaty. Nie będziesz też wskazywać rachunku danego ubezpieczenia albo funduszu. Od stycznia nie będzie możliwe wykonywanie przelewów na stare rachunki ZUS-u.
Ważne:
- Najpóźniej do 31 grudnia 2017 r. otrzymasz od nas pocztą informację o numerze rachunku składkowego. Są one wysyłane od października do 31 grudnia 2017 r.,
- Jeżeli rozpoczynasz działalność w roku 2018, otrzymasz informację o numerze rachunku składkowego pocztą, niezwłocznie po założeniu konta płatnika składek.
- Informacja o numerze rachunku składkowego trafi tylko do Ciebie. Zachowaj list od nas, ponieważ Bank nie podpowie Ci tego numeru przy wypełnianiu przelewu.
„Podział wpłaty"
Dzięki temu, że będziesz wpłacać składki na swój numer rachunku składkowego, ZUS zaksięguje wpłatę od razu na Twoim koncie. Podzieli ją także proporcjonalnie na wszystkie opłacane ubezpieczenia i fundusze. Zrobi to na podstawie składek za ostatni miesiąc, który wpiszesz w deklaracji rozliczeniowej. W nowym roku nie będziesz mógł przekazać składki na wybrane przez siebie ubezpieczenie albo na wybrany miesiąc.
Ważne:
- Gdy zgubisz informację lub nie będziesz znać numeru swojego rachunku składkowego, nie opłacisz składek po 1 stycznia 2018 r.
- Jeżeli do końca grudnia 2017 r. nie dostaniesz informacji o numerze rachunku składkowego, koniecznie skontaktuj się z najbliższym oddziałem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Numer rachunku otrzymasz w każdej placówce oraz w Centrum Obsługi Telefonicznej (nr tel. 22 560 16 00).
• www.zus.pl
• www.eskladka.pl
• www.e-skladka.pl
• Centrum Obsługi Telefonicznej – 22 560 16 00
• w każdej placówce