Rejestracja przez Internet pozwala na uniknięcie kolejki przy rejestracji i znacznie skraca całą procedurę. Dostęp do elektronicznego formularza rejestracyjnego można uzyskać z dwóch miejsc na stronie głównej www.sup.nowysacz.pl: z żółtego paska na górze strony oraz z baneru w menu. Otworzy się strona publicznych służb zatrudnienia www.praca.gov.pl z kreatorem elektronicznego formularza rejestracji.
Na czym polega rejestracja?
Rejestracja polega ono na wprowadzeniu niezbędnych danych do formularza elektronicznego i wyznaczeniem terminu wizyty w urzędzie. W zależności od potrzeb trzeba wybrać opcję „rejestracja osoby bezrobotnej" lub „poszukującej zatrudnienia" i krok po kroku wypełnić formularz.Osoby posiadające bezpieczny podpis elektroniczny lub podpis potwierdzony zaufanym profilem epuap nie muszą dostarczać do Urzędu Pracy dokumentów niezbędnych do rejestracji. Wystarczy, jeśli je zeskanują i dołączą do formularza elektronicznego. Data wizyty u pośrednika pracy oraz wszelkie inne informacje zostaną przesłane e-mailem. Drogą elektroniczną będzie można korespondować z Urzędem i otrzymywać np. Oferty pracy, powiadomienia itd. To duże ułatwienie.
Co zrobić, jeśli nie mamy podpisu elektronicznego?
Można wykorzystać elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej. Podpis potwierdzony profilem zaufanym epuap można uzyskać wypełniając formularz na stronie www.epuap.gov.pl i potwierdzić tożsamość np. W sądeckim oddziale ZUS. Ta bezpłatna operacja pozwoli na korzystanie z usług administracji drogą elektroniczną - nie tylko w kontaktach z urzędem pracy.Jeśli jeszcze nie dysponujemy wspomnianym podpisem, dokumenty niezbędne do rejestracji musimy mieć ze sobą podczas wizyty w urzędzie. Kreator formularza poinformuje o najbliższym wolnym terminie rejestracji. W obydwu przypadkach (rejestracji pełnej i niepełnej) procedura rejestracji ulegnie znacznemu skróceniu.
Co zawiera formularz?
W formularzu rejestracyjnym poza danymi osobowymi znajdują się wszelkie dane dotyczące wykształcenia, zawodu, stażu pracy itp. Dane te pozwolą doradcy klienta z SUP na wybranie optymalnej ścieżki aktywizacji zawodowej. W wypełnianiu pomocne są rozwijane listy. Kreator zawsze podpowie, które dane są wymagane.Dane osób, które wypełniają formularz rejestracyjny zapisywane są na portalu publicznych służb zatrudnienia pod wybranym loginem, co zapewnia ich bezpieczeństwo i poufność. Jeśli rejestracja jest niepełna (zachodzi konieczność potwierdzenia dokumentów), osoba kierowana jest do pok. 102 na I piętrze. Urzędniczka znajduje wolne stanowisko i kieruje tam osobę bez kolejki. W przypadku pełnej rejestracji osoba kierowana jest od razu do pośrednika pracy.