Informacje o urzędzie

Sądecki Urząd Pracy w Nowym Sączu zwany dalej SUP jest jednostką organizacyjną Miasta Nowego Sącza – miasta na prawach powiatu. SUP utworzony został na mocy przepisów ustawy z dnia 13 października 1998 r. przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872 z późniejszymi zmianami).

Sądecki Urząd Pracy w Nowym Sączu działa na podstawie:
  • ustawy a dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tekst jedn. Dz. U. 2008 r. nr 69, poz. 415 z późn. zm.);
  •  ustawy z  dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jedn. Dz. U. z 2001 r. nr 142, poz. 1592 z późn. zm.);
  • ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. nr 123, poz. 776 z późn. zm.);
  • ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. nr 249, poz. 2104 z późn. zm.);
  • ustawy z  dnia 19 czerwca  2009 r. o pomocy państwa w spłacie niektórych kredytów mieszkaniowych udzielonych osobom, które utraciły pracę (Dz. U. nr 115, poz. 1023);
  • ustawa z dnia 1 lipca 2009 o łagodzeniu skutków kryzysu ekonomicznego  dla pracowników i przedsiębiorców (Dz. U. nr 125, poz. 1035);
  • innych obowiązujących aktów prawnych regulujących pracę SUP.       
SUP wchodzi w skład powiatowej administracji zespolonej i realizuje zadania organu               zatrudnienia - Prezydenta Miasta Nowego Sącza.
 
Nadzór nad działalnością SUP sprawowany jest przez Prezydenta Miasta Nowego Sącza, i w zakresie przez niego określonym poprzez dyrektora urzędu.
 
Obszarem działania SUP jest  Miasto Nowy Sącz.

Informacje o publikacji dokumentu