„Mariposa, czyli po hiszpańsku motyl - to od dawien dawna symbol transformacji i zmian. Zadbaj o swoje ciało i duszę i przeobraź w nową jakość". Tymi słowami witają nas na swojej stronie internetowej pracownicy firmy, która w ubiegłorocznej edycji konkursu „Przedsiębiorca 2017 – Mój Sposób na Biznes" zajęła 3 miejsce w kategorii „Przedsiębiorca Roku". Mariposa powstała z myślą o osobach ceniących wysoką jakość zabiegów i wykwalifikowany personel. Gabinet kosmetyczny nad wyraz ceni sobie zdrowie i satysfakcję klientów, a w wykonanie zabiegu wkładają pasję i doświadczenie. Nam udało się porozmawiać z Katarzyną Lis i Joanną Iwańską, pracownicami Mariposa Med-Spa.
Czym dokładnie zajmuje się firma, skąd pomysł?
Mariposa to klinika zajmująca się medycyną estetyczną, laseroterapią i kosmetologią.
Najciekawsze inwestycje, produkty, realizacje?
Obecnie jesteśmy na końcowym etapie rozbudowy Kliniki o nowe specjalistyczne gabinety medyczne. W nowopowstałym obiekcie przy istniejącym budynku Mariposy zostanie utworzony Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej z gabinetami lekarskimi, salą diagnostyczno-zabiegową i punktem pobrań. Pierwsze piętro obecnego obiektu zostanie zagospodarowane na gabinety stylizacji paznokci, gabinet podologiczny oraz pomieszczenie szkoleniowe z salą konferencyjną. Po rozbudowie placówki będziemy chcieli poszerzy ć profil naszej działalności o usługi medyczne i ofertę specjalistycznych szkoleń dla kosmetologów.
Czym firma Mariposa Med-Spa mogła przekonać do siebie kapitułę konkursową?
Właściciele oraz pracownicy od początku działalności za priorytet uznają rozwój. Przejawia się to w podnoszeniu kwalifikacji, uczestnictwie w szkoleniach, kursach oraz kongresach branżowych, a także rokrocznym rozszerzaniu oferty o innowacyjne zabiegi, często oparte na zastosowaniu sprzętów high-tech. Obecnie dysponujemy szerokim zapleczem do wykonywania zaawansowanych zabiegów kosmetologicznych, pozwalającym na planowanie terapii o działaniu wielotorowym (Endermologia LPG, Storz Medical, Focus RF+, Venusian Karboksyterapy, Vectus Palomar laser). Posiadamy również wielofunkcyjny laser medyczny FOTONA Spectro SP, używany w zabiegach ze wskazań medycznych i estetycznych, w tym również do procedur zastępujących działanie chirurga. Co istotne, urządzenia wykorzystywane podczas zabiegów posiadają certyfikaty medycznego zastosowania.
W konkursie istotne było pokazanie czym firma wyróżnia się na tle Sądecczyzny i jak zamierza się rozwijać. Nasza Klinika jest prekursorem w regionie, trudno jest szukać konkurencji ze względu na tak sprawne połączenie pracy lekarzy i profesjonalnej kadry kosmetologicznej. Działalność biznesowa Mariposa Med-Spa połączona jest z inicjatywami pro społecznymi, nie tylko w kwestii przełamywania tabu na temat zabiegów estetycznych, ale również działalnością charytatywną. Pierwszym eventem związanym z dobroczynnością było spotkanie „Modnie pomagać", podczas którego klientki i pacjentki w formie aukcji licytowały wartościowe przedmioty na rzecz podopiecznych fundacji „Będzie dobrze".
Od 2014 roku organizowana jest w okresie grudnia akcja „Zostań Mikołajem z Mariposa Med-Spa". W samej tylko pierwszej edycji ponad 50 dzieci otrzymało wymarzone prezenty, w kolejnych 3 latach udało się łącznie obradować ponad 400 dzieci z najuboższych sądeckich rodzin. Za tę inicjatywę byliśmy dwukrotnie nominowani w kategorii firma w plebiscycie„Ziarko Gorczycy", a w 2016 roku otrzymaliśmy pierwsza nagrodę.
Istotny jest też udział naszych specjalistów, lekarzy i kosmetologów w inicjatywach spotkań otwartych na terenie Sądecczyzny, na zasadzie bezpłatnych konsultacji. Chętnie przyłączamy się do akcji organizowanych przez sądeckie stowarzyszenia i lokalnie działające firmy, czy instytucje.
W jaki sposób udział w konkursie „Przedsiębiorca Roku" wpłynął na działalność firmy?
Udział w konkursie i zdobycie 3. miejsca było docenieniemcałokształtu naszej działalności. Stanowi mobilizację do dalszej owocnej pracy i rozwoju, co najwidoczniej obrazuje rozszerzenie profilu Kliniki. Firma do czasu plebiscytu była już dość dobrze rozpoznawalna, konkurs wpłynął jednak na umocnienie pozycji na mapie Nowego Sącza. Nagroda jest wyróżnieniem wśród wielu kategorii sądeckich biznesów, tym bardziej cieszy nas fakt, że branża „med-beauty" została odebrana jako firma z perspektywą, dobrze rokująca. Przełamanie tabu na temat zaawansowanych technologicznie zabiegów estetycznych i pokazanie, że mogą one bardzo dobrze służyć pacjentom – to właśnie nasz sposób na biznes.
Jakie znaczenie dla firmy ma zajęcie tak wysokiego miejsca w konkursie?
Zwycięstwo to oczywiście prestiż. Jest to również sygnał, że działania Kliniki zostają docenione nie tylko przez Pacjentów i Klientów, ale także kapitułę konkursową, posiadającą doświadczenie i rozeznanie na sądeckim rynku pracy.
Zachęciłaby Pani innych przedsiębiorców do udziału w konkursie?
Udział w konkursie jest trochę jak spojrzenie w lustro i zebranie w całość tego czym firma zajmuje się na codzień, jakie inicjatywy podejmuje, z czym musi się zmierzyć i jaki ma to skutek. Praca konkursowa jest poniekąd analizą tego co stanowi o jej wyjątkowości.
Recepta na sukces?
Działanie z pasją i proporcjonalnym do niej zaangażowaniem, a także uczciwość w tym co robimy i permanentny rozwój.
Dziękuję za rozmowę.
fot. Marta Piskorek, SUP